fbpx

Copywriting jest niezbędny na każdym etapie działalności marketingowej przedsiębiorstwa. Aby jednak tworzyć treści tego typu, konieczna jest przynajmniej podstawowa wiedza o tym, jak pisać teksty, które będą skuteczne. Oto wiedza o copywritingu, którą powinien posiadać właściciel każdej firmy.

Czym jest copywriting?

Pisanie tekstów perswazyjnych oraz funkcjonalnych, to główne zadanie copywriterów. Zajmują się oni tworzeniem na potrzeby marketingu, przy czym nie zawsze chodzi tylko o sprzedaż. Coraz częściej mówi się bowiem o content marketingu, który ma za zadanie także budować zaufanie odbiorców, m.in. poprzez zapewnianie im wartościowych treści.

Chodzi tu nie tylko o pisanie tekstów blogowych (skądinąd bardzo popularnych w ostatnim czasie), ale również e-booków. Te ostatnie często udostępniane są za darmo, jako zachęta choćby do zapisania do newslettera. Muszą one jednak dawać użytkownikom wartość, dlatego też tak ważne, by były tworzone zgodnie z zasadami copywritingu, najlepiej przez specjalistów agencji content marketingowych.

Copywriting w działalności przedsiębiorstwa

W przypadku firm działających przez Internet, komunikacja z obecnymi i potencjalnymi klientami odbywa się głównie za pomocą słów. Pierwszym kanałem oddziaływania jest zazwyczaj strona internetowa. Pisanie tekstów na nią jest szczególnie wymagające, bowiem celem jest pokazanie klientowi oferty pod kątem korzyści.

Kanałem komunikacji słownej są też media społecznościowe. Także tutaj istotne znaczenie ma copywriting, dlatego często firmy decydują się na współpracę z agencją social media, która dobrze zaplanuje takie działania. Okazuje się bowiem, że w social mediach firma ma zaledwie 0,2 sekundy, aby przyciągnąć uwagę użytkownika i zatrzymać ją na dłużej. Bez dobrze napisanego tekstu, a także odpowiednich grafik jest to po prostu niemożliwe.

Copywriting ma znaczenie również w przypadku e-mail marketingu. Ten ostatni wciąż ma ogromny potencjał, bowiem każda złotówka może generować zwrot na poziomie 38 zł, oczywiście o ile kampania będzie dobrze zaplanowana.

Słowa, które niosą wartość

Wiemy już, że słowa są kluczowe dla sukcesu przedsiębiorstwa. Czas jednak na odrobinę praktyki, czyli jak pisać teksty copywritingowe, aby rzeczywiście przyciągać użytkowników. W agencji content marketingowej takiej jak nasza stawiamy przede wszystkim na to, aby nieść odbiorcom treści wartość (dzięki temu zyskuje też oczywiście firma). Dlatego też przed pisaniem tekstu, konieczne jest:

  • dogłębne zbadanie poruszanej tematyki oraz branży w której działa przedsiębiorstwo,
  • skupienie się na korzyściach dla potencjalnego klienta (np. buty sportowe to wygoda biegania oraz dbanie o zdrowie stawów),
  • opracowanie planu tekstu w oparciu o frazy kluczowe wyszukiwane przez Internautów (ważna rola SEO),
  • zadbanie o przejrzystość treści (kluczowe zwłaszcza przy dłuższych formach).

Dopiero kolejnym etapem jest pisanie tekstu, który w copywritingu internetowym jest wypadkową czasochłonnego procesu projektowania.

Dlaczego warto zainwestować w dobry copywriting?

Inwestycja w copywriting to nie tylko finalnie wzmocnienie sprzedaży, ale również inne korzyści takie jak:

  • budowanie marki eksperta, np. dzięki wartościowym tekstom na blogach firmowych,
  • możliwość tworzenia długotrwałych relacji z klientami, choćby dzięki zaplanowaniu dobrych treści na mediach społecznościowych,
  • budowanie widoczności w wyszukiwarkach internetowych.

Pisanie tekstów do Internetu nie jest zadaniem łatwym, jednak bez wątpienia warto zainwestować w dobre treści. Jeśli i Ty ich potrzebujesz, zgłoś się do agencji content marketingowej takiej jak nasza. Wspólnie opracujemy odpowiednią strategię copywritingową, która przyniesie długofalowy zwrot z inwestycji.