fbpx

Chyba nikt nie spodziewał się, że pandemia Koronawirusa może aż tak odbić się na gospodarce. To wszystko stało się tak szybko, że wiele firm nie zdążyło przygotować strategii przetrwania obostrzeń, a te, którym się to udało, każdego dnia walczą o przeżycie tego trudnego dla wszystkich czasu. A jak to będzie w 2021 roku?

Koronawirus, a sprzedaż

Zeszły rok boleśnie udowodnił nam, jak ważny jest handel internetowy. Ograniczenia, których zadaniem było zapobieganie rozprzestrzenianiu się pandemii, sprawiły, że wiele firm skupiających się do tej pory tylko na sprzedaży stacjonarnej, musiało całkowicie zmienić strategię działania i skupić się na handlu w sieci. Jak podają firmy zajmujące się analizowaniem rynku, w 2020 roku sprzedaż internetowa znacząco wzrosła w porównaniu do poprzednich lat i będzie utrzymywać tę tendencję przez dłuższy czas.

Bezpieczne zakupy

Nie tylko obostrzenia sprawiły, że Polacy zaczęli więcej kupować w sieci. W dzisiejszych czasach w internecie można kupić praktycznie wszystko z dostawą pod drzwi, a to daje nam poczucie bezpieczeństwa, ponieważ nie musimy martwić się ryzykiem zarażenia się. Dzięki temu nawet najbardziej sceptyczne osoby przekonały się do robienia zakupów w sieci.

Ale przecież wszystko wraca do normy

I tak i nie. Ciężko jest przewidzieć, jak długo to jeszcze potrwa i czy wszystko wróci do stanu, który był przed pandemią. W tej chwili przyszłość jest niepewna i właśnie dlatego warto mieć alternatywę, którą jest na przykład sklep internetowy lub dobrze prosperujące social media, pozwalające nam zyskać nowych klientów, a także utrzymywać kontakt obecnymi.

Sklep internetowy – czy warto zlecić wykonanie go specjaliście?

Zdecydowanie tak. Dlaczego? To proste! Żeby sprzedać trzeba czegoś więcej niż dodanie kilku ładnych zdjęć i napisanie krótkiego opisu. Całość musi być spójna, a tekst musi skłaniać potencjalnego klienta do podjęcia jakiegoś działania.

Komu więc powierzyć zbudowanie sklepu internetowego czy strony, która będzie wizytówką naszej firmy? Na przykład agencji marketingowej, która zatrudnia specjalistów w danej dziedzinie, co gwarantuje nam, że całość będzie wyglądać profesjonalnie, a to znacząco wpłynie na wyniki sprzedaży.

Podsumowując

Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, co przyniesie rok 2021 pod względem pandemii, ale bazując na statystykach, można stwierdzić, że handel internetowy będzie rozwijał się coraz bardziej, a więc warto zadbać o odpowiednie narzędzia, które pozwolą nam wykorzystać obecną tendencję wzrostową i zarobić jak najwięcej.