fbpx

Dzięki Internetowi sposobów na pozyskiwanie klientów jest naprawdę wiele. Świetnie mogą sprawdzić się do tego również social media, przy czym tylko w przypadku zaplanowania odpowiedniej strategii. Jakie są skuteczne sposoby pozyskiwania klientów w mediach społecznościowych, które polecamy również naszym klientom?

Być tam, gdzie nabywcy

Niestety częstym błędem popełnianym przez marki jest „próba bycia wszędzie”. Konto na Facebooku, profil na Instagramie, a także okazjonalne ćwierkanie na Twitterze, to strategia, która zdecydowanie nie sprawdzi się w przypadku małych firm z ograniczonym budżetem. Trzeba być więc tam, gdzie potencjalni klienci i prowadzić zaplanowane działania. Jednak na podstawie jakich kryteriów ocenić, gdzie powinno się być?

  • Jaka jest moja grupa docelowa i tym samym która platforma social media najlepiej ją reprezentuje?
  • Jaki mam produkt i które medium pozwoli najlepiej go promować?
  • Jaka jest komunikacja mojej marki i który kanał social media będzie do niej pasował?

Na podstawie tych kryteriów warto wybrać jedną, maksymalnie dwie platformy i prowadzić aktywne działania. Aktywność jest bowiem niezbędna, aby móc pozyskiwać klientów.

Jak zdobyć klienta przez social media?

Planując działania na portalach społecznościowych trzeba pamiętać, że są stanowią one formę dialogu. Jak jednak prowadzić taki dialog, aby pozyskiwać klientów? Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na specyfikę danego medium. W przypadku Instagrama coraz większą popularnością cieszą się karuzele postów, które chętniej są zapisywane przez użytkowników oraz postrzegane jako bardziej użyteczne.

Facebook doskonale sprawdza się do płatnego pozyskiwania klientów, dzięki możliwości precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej. Korzystają jednak z niego nie tylko duże biznesy, ale częściej również te lokalne, które przy dobrze prowadzonych działaniach mogą liczyć na wysoki zwrot z inwestycji w kampanię.

Ciekawą platformą jest również Pinterest. Doskonale sprawdzi się do pozyskiwania klientów w branżach takich jak:

  • projektowanie wnętrz,
  • roślinność,
  • odzież damska,
  • DIY,
  • kosmetyki i uroda.

Jak pozyskiwać klientów przez Pinteresta? Ponownie jak w przypadku innych mediów społecznościowych – trzeba działać! Tylko naprawdę aktywni użytkownicy prowadzący długofalowe kampanie, mogą liczyć na zwrot z inwestycji w to medium.

Sprawdź, jak tworzyć skuteczne treści na social media i nie tylko.

Sposoby pozyskiwania klientów z małym budżetem

Zaangażowanie w social media marketingto niestety prawdziwy pożeracz czasu. Samo tworzenie postów i grafik może zająć kilka godzin tygodniowo, na co mali przedsiębiorcy rzadko mogą sobie pozwolić. Rozwiązaniem jest zlecenie przynajmniej części prac agencji social media takiej jak nasza lub odpowiednie planowanie działań. Jak powinni robić to właściciele małych firm, by zwiększyć szanse na pozyskanie klientów?

  • Planuj treści z wyprzedzeniem. Szczególe dni w roku? A może akcja bliska misji Twojej marki? Odpowiednio się do nich przygotuj, aby działania były skuteczne.
  • Monitoruj swoje działania. Sprawdzaj, które posty cieszą się największą popularnością i są przekazywane dalej, które zaś dają mizerne efekty.
  • Poznaj swoich odbiorców. Część postów w social mediach przepada niezauważona, dlatego też monitoruj, kiedy najlepiej dodawać treści, aby Twoi użytkownicy nie przeszli obok nich obojętnie.
  • Skup się na treściach przydatnych dla użytkowników. Wartościowe posty są często najskuteczniejszą metodą na pozyskanie klientów.

Sposoby pozyskiwania klientów przez social media są różne, jednak zawsze wymagają czasu i zaangażowania. Jeśli potrzebujesz pomocy w ich zaplanowaniu skorzystaj z naszego wsparcia.