fbpx



W ostatnim artykule wspominaliśmy o tym, jakie działania zapewnią Ci lepszą widoczność w sieci, a co za tym idzie, więcej klientów. Dzisiejszy tekst kierujemy do osób, które zdecydowały się zlecić zrobienie lub wypozycjonowanie strony specjaliście, ale nie wiedzą, czy podjąć współpracę z agencją marketingową, czy freelancerem. Przedstawimy Ci plusy i minusy obu opcji, żebyś mógł podjąć świadomą decyzję.

Agencja marketingowa – zalety

Niewątpliwie główną zaletą agencji marketingowej jest fakt, że zatrudnia ona specjalistów z różnych dziedzin. Dzięki temu możesz otrzymać kompleksową pomoc w jednym miejscu, a tym samym oszczędzić swój czas. Urlopy, zwolnienia chorobowe czy inne zdarzenia losowe również nie wpłyną na postępy prac nad Twoim projektem, ponieważ zwykle agencje zatrudniają co najmniej kilka osób zajmujących się danym obszarem. Dodatkowym atutem jest też wystawianie faktur VAT. Korzystając z usług agencji reklamowej, masz pewność, że takową otrzymasz, z kolei freelancerzy często pracują na umowę o dzieło.

Agencja marketingowa -wady

Największą wadą agencji reklamowych jest cena usług, które oferują. W przeciwieństwie do pracy freelancera, prowadzenie agencji wiąże się z kosztami. Trzeba opłacić pracowników, a często także biuro i jeszcze mieć z tego zarobek. Dlatego właśnie ceny zwykle są wyższe, niż w przypadku pracy z tzw. wolnym strzelcem. Kolejnym minusem jest to, że nie wiesz, któremu pracownikowi przypadnie Twój projekt. W przypadku freelancera wiesz, że prace zamieszczone w portfolio odzwierciedlają poziom umiejętności osoby, która będzie realizować zlecenie. Zlecając coś agencji, nie masz tej pewności.

Freelancer – zalety

Wbrew powszechnej opinii freelancer nie musi być gorszy od agencji marketingowej. Wolnych strzelców często postrzega się jako osoby bez doświadczenia, które po prostu chcą sobie dorobić. Czasem to prawda, ale często są to ludzie doświadczeni w zawodzie, którzy kiedyś pracowali pod okiem agencji, ale postanowili wybrać ścieżkę kariery, która daje im więcej swobody. Nie mają oni sztywnych godzin pracy, więc jeśli potrzebujesz jakiejś usługi „na wczoraj”, istnieje duże prawdopodobieństwo, że freelancer się jej podejmie. Ceny wolnych strzelców często są niższe, niż te agencyjne, ponieważ zwykle pracują oni z domu, bądź innego miejsca z dostępem do internetu i dzięki temu unikają niektórych opłat.

Freelancer – wady

Głównym minusem współpracy z wolnym strzelcem jest fakt, że zwykle specjalizuje się on tylko w wybranych przez siebie usługach, np. napisze teksty na stronę i zrobi do nich grafikę, ale nie stworzy całej strony internetowej. Dlatego jeśli koniecznie chcesz, by Twoje zlecenie wykonała jedna firma, lepszym wyjściem będzie agencja marketingowa. Niestety, decydując się na współpracę z freelancerem, musisz pamiętać o tym, że jeśli zdarzy się coś nieoczekiwanego (choroba, wypadek itd.), realizacja Twojego projektu może potrwać dłużej.



Jak widzisz, wszystko zależy od Twoich wymagań, a także projektu, który chcesz zrealizować. Jeśli Twój wybór padł na agencję marketingową, nie wahaj się skorzystać z oferowanego przez nas darmowego audytu, podczas którego zapoznamy się z Twoim problemem i damy znać, czy możemy Ci pomóc.